Minggu ni full
9.11.12 Hantar abg2 g KLIA, London
10.11.12. Bungkus goodies Marissa punya cukur jambul
11.11.12. Kenduri khatam Quran kat kg Pandan, KL
16.11.12. Solemnization
17.11.12 Cukur Jambul, Walimatul Urus, Baba and Abang-abang balik from London
That's why I rarely hang out with my friends. My weekdays are full with class, my weekend is full with family occasion. I can choose to hang out with my friends during weekend but I have to sacrifice the quality time with my family. That's why I really try my best to always keep in touch with my friends via fb, twitter, whatsapp, skype.
The issue is my father is a busy man. ( Don't ask me whether I feel lonely or not), I never feel lonely. I have a loving father who treat us as his friends. That's why I don't have any problem in long distance relationship, nak rindu pun tak ada sangat la. I tak kisah mama and baba kena g mana2 asalkan I boleh contact diorang. Please stop your judgement yang kata aku kurang kasih sayang ke apa. Plus, kasih sayang banyaaaaaaaaaaaaak sangat sebb all my uncles and aunts really treat me as their children. marah bila perlu, bergurau setiap masa, buat kerja disuruh, belanja bila patut. Takda lah duduk rumah pakcik makcik dilayan macam puteri raja. Kena masak, basuh pinggan, basuh baju, sidai baju, pergi amik adik sedara kat sekolah/tadika. Memang sudah biasa. Even if my parents or my uncles/aunts ada event yang diorg kena pergi diorg akan bawa anak2 sedara. So saya tak awkward pun dgn pacik macik saya dan sepanjang tiga tahun tak duduk ngn mak ayah, this uncles and aunts yang melawat saya kat kisas,kmb. they even celebrated my birthday ! :D
Mana tak nya setiap minggu ada family event memang kena pergi, sebab nanti family cakap tak sayang diorang ke ? ish tak nak tak nak. My father loves his anak2 sedara so much. When kak farah ( my cousin) gave birth, he kissed her happily and i know baba love his cucu now, Marissa. Bak kata mama, kalau lah rumah kak farah dekat, dah lama bawa Marissa balik rumah :p
No comments:
Post a Comment